Aricole Juridice

Aricole Juridice, servicii juridice, avocat online, casa de avocatura, avocat

DIN 2017 SE SCHIMBA CASELE DE MARCAT. CE OBLIGATII AU SOCIETATILE COMERCIALE

DIN 2017 SE SCHIMBA CASELE DE MARCAT. CE OBLIGATII AU SOCIETATILE COMERCIALE

In conformitate cu prevederile OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, ratificata prin Legea 267/2015, operatorii econnomici au obligatia, incepand cu anul 2017, sa utilizeze numai case de marcat cu jurnal electronic.

CUI SE APLICA NOILE PREVEDERI

Conform actului normativ, prevederile se aplica operatorilor economici care incaseaza, total sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populatiei.

PANA CAND TREBUIE PUSE IN FUNCTIUNE CASELE DE MARCAT CU JURNAL ELECTRONIC

Actul normativ prevede, in functie de categoriile operatorilor economice, urmatoarele date – limita pana la care trebuie sa se conformeze si sa schimbe casele de marcat. Astfel:

-      Marii contribuabili vor fi obligati sa isi schimbe casele de marcat incepand cu  1 aprilie 2017,

-      Contribuabilii mijlocii de la 1 iulie 2017 

-      contribuabilii mici vor fi obligati să foloseasca aparate de marcat cu jurnal electronic incepand cu data de 1 noiembrie 2017.

Totodata, de la data de  ianuarie 2017 va fi interzisa vanzarea apararatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal, nerespectarea acestei prevederi atrangand dupa sine o amenda in cuantum de 3.000 lei.

Noile case de marcat vor fi conectate la un sistem de supraveghere şi monitorizare, pentru transmiterea datelor către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). In acest sens, ANAF va intocmi in forma electronica un Registru National de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale si va supraveghea si monitoriza in timp real casele de marcat. Societatile comerciale vor fi obligate sa asigure conectarea la distanta a caselor de marcat pentru transmiterea datelor fiscale catre ANAF.

Potrivit actului normativ publicat, termenul-limita pana la care trebuie aprobata procedura de conectare aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale este, 1 februarie 2018.

Pe langa obligatia societatilor de a isi schimba casele de marcat, se va schimba si continutul bonului fiscal. Va fi introdus ca si element obligatoriu codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia, iar bonul va contine si unitatea de masura.

 

Societatile comerciale care nu vr respecta aceste prevederi vor risca amenzi de pana la 9.000 lei si suspendarea activitatii pana se vor conforma si pana vor plati amenda. 

NOI OBLIGATII PENTRU SALOANELE DE BRONZARE
STATUTUL ELEVULUI.DREPTURILE SI OBLIGATIILE ACESTO...

Comments

 
No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Sâmbătă, 18 Noiembrie 2017